63 kvadratmeter i vitt

måndag 11 januari 2010

Välkomna

Nytt år och ny blogg.
Det här är min blogg där ni kan följa mig och mina dagliga äventyr.
Framför allt kommer den att handla om inredning i lantligt vitt, och visst finns det alltid en bakgrund eller anledning till att det blev just den stilen. Därför tänkte jag ta mig tiden att berätta varför jag förälskat mig i shabby chic.

För två år sedan dog en ung och fantastisk människa som jag beundrat från första gången jag träffade henne. Hon var kreativ, vacker och en underbar mamma. Jag önskade att jag skulle bli som henne när jag själv blev vuxen och mamma. Det tog över ett år innan jag fick veta att hon bar på en hemsk hemlighet. En sjukdom som ingen kunde ana att hon hade. Cancer..Jag hade aldrig sett eller lagt märke till att hon var sjuk trots att hon var jätte sjuk. Hon var alltid vid gott humör och såg alltid hur fräsch ut som helst.
Jag blev även väldigt fascinerad av deras gigantiska hus som hon inrett i gammalt och lantligt. Hon var enormt duktig på att måla och skapa. Jag kan inte med säkerhet säga att det är därför jag fastnat för den här stilen, men jag tror med säkerhet att det är en stor bidragande faktor. Jag vill leva vidare hennes drömmar som hon aldrig fick uppfylla. Jag vill öppna den butik som hon var så nära att lyckas med. Jag vill. För henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

söta kommentarer